توسعه شهرستان «نیر» وابسته به همراهی سرمایه‌گذاران است


انتشار : 1402/04/16



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسینی در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر اظهار کرد: شهرستان نیر پیشانی استان در ورودی از سمت استان‌های شمالغرب است که به راحتی می‌توانیم سالانه هزاران مسافر و گردشگر را میزبانی کنیم

وی کمبود امکانات و زیرساخت‌های حضور گردشگران را در این شهرستان یادآور شد و گفت: امکانات اسکان و پذیرایی از گردشگران در این شهرستان بسیار پایین است و علی رغم اینکه مردم این شهرستان میهمان نواز هستند، نمی‌توانند در حد وسع و توان از مسافران و گردشگران پذیرایی کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر منطقه گردشگری «بولاغلار» و «نوالار» را از جمله این زیرساخت‌های طبیعی بی نظیر عنوان کرد و افزود: در این منطقه به شدت نیازمند حضور سرمایه گذاران هستیم تا ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها فراهم شده تا در چنین رویدادهایی و ایام تابستان شرمنده مسافران و گردشگران نباشیم.

حسینی به بازدید اخیر خود از منطقه بکر «سقیزچی» اشاره کرد و گفت: بعد از ۱۸ سال پروژه اجرا شده در این منطقه متوقف شده بود که ما سعی کردیم سرمایه گذار را ترغیب به ادامه کار کنیم و قطعاً مدیران استانی نیز دست ما را در این حوزه خواهند گرفت.

وی به ظرفیت عظیم سرمایه گذاری در این منطقه و ضرورت جلب و جذب فعالان اقتصادی شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: به جای فراری دادن سرمایه گذاران با اقدامات و تسهیل در صدور مجوزها به راحتی می‌توان در این حوزه حرکت‌ها و تلاش‌های مؤثری را انجام داد.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیر اظهار کرد: در سه روزی که جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در این شهرستان برگزار شد ما فرصتی را پیدا کردیم تا حضور تعدادی از سرمایه گذاران استقبال کرده و در سال‌های آینده در این منطقه شاهد راه اندازی طرح‌های متعدد در استقبال از گردشگران و اسکان و نیز پذیرایی از آنان باشیم.

وی افزود: شهرستان نیر در مسیر توسعه خود راهی جز جذب سرمایه گذار و به دنبال آن حضور گردشگران داخلی و خارجی ندارد و تکرار این رویدادها و تنوع بخشی به آن می‌تواند در این مسیر بسیار مؤثر و راهگشا باشد.