۵۵۸ مجوز صنایع دستی در گلستان تمدید و صادر شد


انتشار : 1402/04/15



به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدجواد ساوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی، کالای ایرانی و ایجاد اشتغال پایدار از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴۳۷ پروانه تولید انفرادی، پنج پروانه تولید کارگاهی و ۱۱۶ کارت شناسایی توسط معاونت اداره کل تمدید و یا صادر شده است.

وی تصریح کرد: این مجوزها برای متقاضیان دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند تولید و توانایی ساخت محصول که در یکی از رشته‌های صنایع دستی فعالیت داشتند، تمدید و صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به صادرات این محصولات تولیدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون محصولات تولیدی هنرمندان صنایع دستی گلستان به ارزش 3 میلیون و ۴۲۳هزار و ۷۹ دلار بصورت چمدانی و گمرکی صادر شده است.

وی ادامه داد: از این مبلغ، ۲۴ هزار و ۴۸ دلار مربوط به صادرات چمدانی شامل صنایع‌دستی سنگی و  چوبی، رودوزی‌سنتی،گلیم‌بافی، زیورآلات ترکمن، محصولات چرم‌ دست‌دوز و غیره بوده است.

ساوری گفت: مبلغ 3 میلیون و ۳۹۸ هزار و ۳۱ دلار نیز مربوط به صادرات گمرکی اعلامی از سوی گمرک شامل سفال، سرامیک، صنایع دستی چوبی و فلزی است.