عملیات اجرایی اولین پل سه طبقه معلق کشور در سرعین آغاز شد


انتشار : 1402/04/15



به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر پنجشنبه برگزار شد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: سرمایه‌گذار این پروژه از ماه‌ها قبل پیگیر دریافت مجوز برای آغاز عملیات اجرایی بود که ما سعی کردیم در کمترین زمان مجوز لازم را صادر کنیم.

حسن محمدی‌ادیب تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار این پروژه در مشگین‌شهر و هیر سابقه احداث پل معلق را دارد، امیدواریم به وعده خود در بهره‌برداری از فاز اول این پروژه در مهرماه عمل کرده و رکورد احداث و بهره‌برداری یک مجموعه تفریحی، گردشگری را به نام خود ثبت کند.

وی استان اردبیل را استان پل‌های معلق معرفی کرد و گفت: سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف مورد حمایت هستند و بیش از ۲۳ پروژه بی‌نام برای حضور سرمایه‌گذاران آماده شده تا به محض مراجعه سرمایه‌گذاران امکان صدور مجوز به نام آنها فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: با توجه به میزبانی استان اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ در قالب چنین مجموعه‌های تفریحی و گردشگری می‌توانیم زمینه جذب سرمایه‌گذاران، مسافران و گردشگران بیشمار را فراهم کرده و از فضای به وجود آمده در مسیر تحول‌آفرینی در صنعت گردشگری استان استفاده کنیم.

در این مراسم مدیر پروژه پل معلق «دربند ورگه‌سران» سرعین خاطرنشان کرد: این پل در سه طبقه و به عنوان پروژه ترکیبی به شکل خاص اجرا می‌شود که امیدواریم زمینه احداث فاز به فاز این طرح گردشگری فراهم آید.

حسین عباسی‌نیا اضافه کرد: این پل ترکیبی و هیبریدی در فاز اول ۱۴۰ میلیارد تومان و در فاز نهایی ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که ما سعی خواهیم کرد فاز اول آن را تا مهرماه و برای سفر رئیس جمهور آماده بهره‌برداری کنیم.

وی بیان کرد: مطالعات این پروژه از سال‌های گذشته آغاز شده و قطعاً پل سه طبقه معلق «ورگه‌سران» که از اولین تجربیات سازه معلق است، با ویژگی‌های منحصر به فرد اجرا شده و به عنوان اولین پل صخره‌ای کشور در ۲ لاین فرصت حضور گردشگران بیشماری را نیز فراهم می‌آورد.