برق‌رسانی به محور گردشگری سرچشمه دیباج آغاز شد


انتشار : 1402/04/17



به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مجتبی اکبرپور،‌ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: عملیات اجرایی شبکه برق‌رسانی به مجموعه تفریحی و گردشگری سرچشمه دیباج با هدف ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب بیشتر گردشگران در این منطقه در حال انجام است.

وی به اختصاص هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به این پروژه اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال پایدار، جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی در منطقه دارد.

اکبرپور گفت: ادامه پی‌کنی، سنگ‌ریزی، بتن‌ریزی و نصب تیر برق تا انتهای شبکه به انضمام نصب کنسول و کلیه یراق‌آلات کامل تیرها از برنامه‌های عملیاتی در این محور است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با بیان اینکه سرچشمه یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری در شهر دیباج است، افزود: به دلیل قرارگرفتن این ناحیه در یک منطقه کوهستانی و در ارتفاع حدود 2 هزار متری از سطح دریا، آب‌وهوا و اقلیم منطقه در فصول مختلف سال به‌خصوص بهار و تابستان برای بهره‌برداری گردشگران بسیار مساعد است.

به گزاشر فارس؛ دیباج یکی از شهرهای کوهستانی شهرستان دامغان در استان سمنان است. این شهر در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان قرار دارد و مرکز دهستان رودبار است.