ورود آفرودسواران و تورهای غیرمجاز به جنگل ابر ممنوع شد


انتشار : 1402/04/12



به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مرتضی نظری، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: برخی افراد با انجام تبلیغات غیرقانونی و بدون اخذ مجوزهای لازم، اقدام به برگزاری تورهای گردشگری می‌کنند که در مواردی منجر به بروز حادثه و ایجاد مشکلاتی برای گردشگران شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه جنگل هیرکانی ابر در فهرست جهانی یونسکو ثبت‌ شده است و ضوابط حفاظتی خاص خود را دارد، افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده با دادستان شهرستان شاهرود و با توجه به غیرقانونی بودن این‌گونه تورها، از تردد هرگونه خودروی عمومی که فاقد مجوز باشند، خودداری و در صورت استنکاف برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

نظری گفت: برای جلوگیری از صدمات بیشتر به محیط‌زیست این ناحیه و جلوگیری از معضلات اجتماعی به وجود آمده، از ورود خودروهای آفرود و تورهای فاقد مجوز رسمی به جنگل ابر جلوگیری می‌شود.

وی افزود: متأسفانه یکی از موارد تخریب جنگل هیرکانی ابر، ورود بیش از ظرفیت و بدون ضابطه خودروهای آفرود به جنگل ابر است که با پیگیری‌های انجام‌شده و برگزاری جلسات متعدد با فرماندار شهرستان و دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور جلوگیری از تردد بی‌ضابطه به جنگل ابر مسیرهای فرعی بسته شد و مکان‌های مشخص‌شده‌ای برای پارک خودروها آماده خواهد شد.