جهاني شدن رويداد بزرگداشت خيام در راستاي توسعه گردشگري نيشابور


انتشار : 1402/04/11



خبرگزاری آریا- شهر نیشابور ظرفیت‌های جذب گردشگران بین‌المللی را دارد و در راستای توسعه گردشگری این شهرستان با توجه به شخصیت جهانی خیام، بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری نیز به صورت رویدادی جهانی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  در حاشیه بازدید از آرامگاه حکیم عمر خیام نیشابور اظهار کرد: جهانی شدن رویداد بزرگداشت خیام در راستای توسعه گردشگری نیشابور است.


علی اصغر شالبافیان افزود: شهر نیشابور ظرفیت‌های جذب گردشگران بین‌المللی را دارد و در راستای توسعه گردشگری این شهرستان با توجه به شخصیت جهانی خیام، بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری نیز به صورت رویدادی جهانی برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به ثبت بزرگداشت خیام در فهرست رویدادهای بین‌المللی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  خاطر نشان کرد: ثبت بین‌المللی این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، اقدامی کارشناسی و بر پایه تجمیع شاخص‌ها و کسب نظرات کارشناسی مربوطه است که در شورای ملی ثبت رویدادها انجام شده است.


معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ثبت بزرگداشت عطار نیشابوری به عنوان رویدادی ملی تصریح  کرد: تعیین سطح رویدادها به برنامه‌هایی که در زمان بزرگداشت برگزار می‌شود بستگی دارد و نوع شرکت کنندگان و تعاملات ملی و بین‌المللی بستگی دارد که قابلیت ارتقای سطح هر رویدادی وجود دارد.