موزه‌ ژئوپارک ارس ظرفیت منحصر به‌فردی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد


انتشار : 1402/03/31



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید کیانی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس امروز در جشن بین‌المللی ژئوپارک ارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: : منطقه آزاد ارس یک تفاوتی که با سایر مناطق دارد، این است که سبد توسعه اقتصادی ارس متنوع است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس در سال‌های گذشته موفق شده در حوزه صنعت کارهای خوبی انجام دهد، توضیح داد: تولیدات و صادرات در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی و مخصوصا گلخانه‌ها در بهترین شرایط قرار دارد به‌طوریکه منطقه آزاد ارس صاحب بزرگترین گلخانه هیدروپونیک صادراتی خاورمیانه است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه عوامل موثر صادراتی و تولیدی ارس موثر در توسعه خوشه صنعتی است، گفت: البته منطقه آزاد ارس در حوزه ترانزیت نیز از قدیم به علت قرارگیری در جاده ابریشم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ارس در حوزه گردشگری نیز از جمله یکی از مهم‌ترین موضوعات است به طوریکه در سال‌های گذشته با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مهم‌ترین مقصد گردشگری شمال‌غرب ایران بوده است. حتی بنا به گفته وزارت میراث و فرهنگی در نوروز گذشته ارس مهم‌ترین مقصد شمال‌غرب کشور انتخاب شد.

کیانی متذکر شد: امید است تا این ظرفیت در ارس منجر به جذب گردشگر داخلی و خارجی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه گردشگری  مقوله‌های تکمیل زیرساخت و معرفی و برندینگ ارس را در اولویت قرار داده‌ایم که از این میان پروژه ژئوپارک مهم‌ترین پروژه است که با تلاش فراوان توسط کارشناسان بین‌المللی هم تائید شد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس یادآور شد: ژئوپارک ارس دومین ژئوپارک ایران بعد از قشم است و این موضوع شروعی برای فعالیت‌های گردشگری خواهد شد.

وی اضافه کرد: استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت بسیار خوبی دارد و با توجه بر اینکه رینک گردشگری استان در منطقه آزاد ارس قرار دارد، از این‌رو باید از این ظرفیت به نحو منطق استفاده کنیم.

کیانی با بیان اینکه امروز به بهانه ثبت ژئوپارک ارس جشن گرفتیم، ادامه داد: قطعا  این اتفاق شروع ماجراست و مهم این است تا مردم محلی با ژئوسایت‌های پیش‌بینی شده آشنا شده و در این مسیر به اقتصاد محلی، استانی و کشوری کمک کنند.