عراقی‌ها در رتبه نخست بیشترین گردشگران خارجی ایران


انتشار : 1402/07/04



میدل ایست نیوز: علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایران گفت: در نیمه اول سال ١۴٠٢ بیش از ٣ میلیون و ٣۵۴ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به سال گذشته رشد ٣٨ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری در ایران اظهارداشت: با لغو روادید با عراق در سال گذشته، رشد چشمگیری گردشگر از این کشور داشتیم و اکنون کشور نخست دارای بیشترین گردشگر در ایران است. البته تحولات منطقه در جمهوری آذربایجان و افغانستان حجم گردشگر از این مناطق را به ایران کاهش داده است اما با این حال در نیمه اول سال ١۴٠٢ بیش از ٣ میلیون و ٣۵۴ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به سال گذشته رشد ٣٨ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ایران بیان کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر توسعه همکاری با کشورها به خصوص کشورهای همسایه طرح لغو روادید به ۶٨ کشور را به دولت ارایه کردیم همچنین درباره تسهیل سفر گردشگران با خودروی شخصی با همکاری هشت دستگاه نیز مذاکراتی انجام شده است و در هفته گردشگری از آن رونمایی می‌شود. این اقدامات تسهیل تردد گردشگران به خصوص از کشورهای همسایه را افزایش می‌دهد.