دهکده گردشگری به زودی در هرمزگان راه اندازی می می‌شود/ میز ملی گردشگری ایران، به میزبانی هرمزگان آغاز به کار می کند


انتشار : 1402/07/04



به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد محسنی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هدف از راه اندازی این هنرستان، آموزش و تربیت کارشناسان در حوزه گردشگری و هتل داری است.

محسنی افزود: برای نخستین بار بزودی دهکده گردشگری در استان راه اندازی می شود.

 

وی گفت: کار مطالعاتی این طرح انجام شده است و ۴۶هکتار زمین در مسیر بندرعباس – میناب رو به روی دانشگاه هرمزگان به سرمایه گذاران تحویل داده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: ۳۰طرح پیشران در حوزه گردشگری با هدف ایجاد زیر ساخت های اصلی بنگاه ها و مجتمع های بزرگ گردشگری در روستا ها، جزایر و شهرستان های استان اجرا می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هرمزگان بزرگترین استان ساحلی کشور و ظرفیت های گردشگری بسیاری دارد، افزود: میز ملی گردشگری ایران، به میزبانی استان هرمزگان آغاز به کار می کند.

محسنی تصریح کرد: صنعتگران برای عرضه محصول خود به کشورهای دیگر باید از این میز استانداردهای لازم را دریافت کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به اینکه بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در یونسکو ثبت شده است، افزود: باید این عنوان را با ارتقای ویژگی صنایع دستی در استان ارتقا دهیم.

محسنی در پایان گفت: مرکز صنایع دستی در طبقه همکف معاونت صنایع دستی در اداره کل برای حمایت از صنعتگران راه اندازی شده است.