رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد: الگو و‌خدمت رسانی در دهه آخر صفر باید توسعه یابد


انتشار : 1402/06/24



حجت الاسلام منصوریان در آیین تقدیر از موکب داران غیرمقیم خدمت رسان در دهه پایانی صفر اظهار داشت: امام رضا (ع) غریب‌الغربا است و اگر شما نباشید زیارت زائران آن حضرت هم غریبانه خواهد بود.

وی گفت: خدمت و لطف شما را زائران دیده بودند و راه‌افتادند. ۸۵۰ موکب در مشهد فعالیت داشت که بیش از ۴۰۰ موکب با مشارکت شهرداری بود و ۱۱۰ موکب غیر مشهدی در مشهد خدمت رسانی کردند و این مدل الگو و‌خدمت رسانی باید توسعه پیدا کند.

رییس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مشهد چند مدل زائر داریم، یک مدل با قطار و برخی‌ها با هواپیما وارد می‌شوند. برخی زائران بدون صدا و دیده شدن وارد مشهد می‌شوند. زایران پیاده امام هشتم به امید خدمت رسانی و موکب شما وارد این شهر می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما در قرآن جایی نداریم که‌ای مردم نماز بخوانید، اما موضوع اقامه نماز است. ما در عزاداری هم همین موضوع را داریم. بروید اقامه عزای امام حسین (ع) را داشته باشید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شما وارد حل مشکل بزرگی به نام سروسامان دادن به زائران امام هشتم شده اید. تمام امکانات این شهر اگر بسیج شود نمی‌توانند ساماندهی کنند مگر ساماندهی مردمی باشد.
وی تصریح کرد: مدیریت شهری به این فکر افتاده از عزیزانی که به زائران امام غریب خدمت رسانی می‌کند تشکر و قدرشناسی کند.