استان خراسان جنوبی سرآمد کشور در ثبت آثار جهانی و تاریخی است


انتشار : 1402/06/09



به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  هادی شاهوردی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پاییز به عنوان نخستین فصل گردشگری است و تلاش ما در این فصل برای ساماندهی و جذب گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های استان باید بیش از پیش دیده شود افزود: جشنواره های زرشک، زعفران، نرگس، عشایری و هفته فرهنگی از جمله برنامه هایی است که می توانیم در فصل گردشگری داشته باشیم.

شاهوردی با بیان اینکه فصل گردشگری در رونق اقتصاد استان می تواند تاثیرگذار باشد تصریح کرد: در حال حاضر نیز سند فصل گردشگری خراسان جنوبی با همکاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آماده شده و به زودی در جمع مدیران دستگاه های اجرایی هستیم تا با توان بخش دولتی در کنار بخش خصوصی ظرفیت های استان بیش از گذشته معرفی شود.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی در حوزه گردشگری معادن و کشاورزی جزو استان های منحصر به فرد است و از محل سفر اول رئیس جمهور به استان نیز مبلغ 37 میلیارد تومان به میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه اعتبار ملی و استانی حدود 100 میلیارد تومان تخصیص اعتبارات در راستای تامین زیر ساختهای گردشگری ،آموزش صنایع دستی و مرمت تاریخی هزینه شده است.

شاهوردی از احداث 9 بازارچه صنایع دستی در شهرستان های استان خبر داد و اظهار کرد: بزودی نیز تبدیل وضعیت 18 نفر ایثارگر اداره کل انجام می شود.

وی افزود: 47 اثر ثبت منقول و ناملموس در فهرست آثار ملی ثبت شده و پیگیر برگزاری جلسه یونسکو برای دو پرونده ثبت آثار جهانی شامل  3 کاروانسرا در طبس و یک کاروانسرا در سرایان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته برای 780 نفر در حوزه صنایع دستی استان اشتغالزایی شده است گفت: 3 هزار نفر در حوزه صنایع دستی نیز آموزش دیدند.