طرح جامع جزیره هرمز سریعتر تدوین شود


انتشار : 1402/06/09



به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عباس کمالی مدیر کل راه و ‌شهرسازی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری، شهردار ‌و اعضای شورای شهر هرمز و ‌‌مشاور تهیه طرح جامع شهر هرمز در راستای تدوین و تهیه طرح جامع هرمز برگزار شد. 

محمد محسنی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی جزیره هرمز گفت: تدوین و تهیه طرح جامع شهر هرمز مبنای شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات عمومی برای جوامع گردشگری و‌ کسانی‌که هرمز را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، خواهد بود.

وی افزود: تدوین طرح جامع هرمز به دستور‌ و‌ تأکید استاندار انجام می‌شود و این طرح در‌ راستای توسعه هدفمند و‌ موثر‌ برای کمک به زندگی در جزیره ‌‌و تثبیت نقاط جمعیتی است. 

محسنی با بیان اینکه درخواست ‌تقاضای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در این جزیره افزایش یافته، ادامه داد: در همین راستا باید یک سند و‌ طرح جامعی برای رجوع در دست متولیان امر‌ باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان همچنین عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها موجب راه‌اندازی کسب و کارهای جدید خواهد شد که در ارتقای کیفیت زندگی جوامع محلی تاثیرات مثبتی خواهد داست و امیدواریم بر اساس طرح جامع جزیره هرمز از تمام ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری استفاده شود.