۴۳ اثر ملموس و ناملموس ایرانشهر در فهرست ملی ثبت شده است


انتشار : 1402/06/03



به گزارش خبرنگار مهر، رحمان ریگی در جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر که ظهر امروز جمعه در دومین روز از هفته دولت تحت عنوان "دولت مردم؛ ایمان و امید" در سالن جلسات این اداره برگزار شد، بیان کرد: در سایه پیروزی انقلاب اسلامی از غارت و چپاول آثار تاریخی و فرهنگی جلوگیری شده و ضمن توجه به صیانت و حفاظت از این آثار زیرساخت‌های این بخش نیز توسعه و پیشرفت داشته است.

وی افزود: با ارائه خدماتی که طی این سالیان در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده تاکنون در ایرانشهر هفت اثر به عنوان ملموس و ۳۶ اثر به عنوان ناملموس ثبت ملی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر ادامه داد: در این زمینه با اقدامات صورت گرفته میراث‌فرهنگی تنها در دو سال اخیر زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی برای حدود ۷۵ نفر در بخش صنایع‌دستی و ۲۶ نفر در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد شد که این افراد در ۶ رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

ریگی بیان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی، احیای فروشگاه‌های صنایع‌دستی، صدور گواهینامه مهارتی، توسعه فضای فیزیکی، آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به زندانیان، تأسیس واحدهای بوم‌گردی، تجهیز کارگاه‌های بسته‌بندی سوزن‌دوزی و راه‌اندازی دبیرخانه شهر ملی سوزن‌دوزی از جمله اقدامات شاخص دولت برای حمایت از صنعتگران است که منجر به ارتقای شأن و جایگاه فرهنگی استان و کشور در بین سایر کشورها شده است.

این مسئول گفت: بازدید از کلاس‌های آموزشی اداره، حضور صنعتگران در برنامه‌های هفته دولت و غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های در طول این هفته به شمار می‌رود.