تور سوارکاری کودک در خراسان‌شمالی برگزار شد


انتشار : 1402/05/29



به‌گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه گردشگری کودک یکی از انواع مهم صنعت گردشگری به شمار می‌رود، اظهارکرد: تور خانواده محور سوارکاری برای کودکان به‌عنوان بخش مهم و سرنوشت‌ساز جامعه در شهرستان بجنورد برگزار شد.

وی گفت: بخش مهمی از هویت و شخصیت هر فرد در دوران کودکی و باتوجه‌به تصویرسازی ذهنی و خاطرات جمعی و مکانی پایه‌ریزی می‌شود و شکل می‌گیرد، در همین راستا با توسعه گردشگری کودک و ایجاد فضای متحرک، مستعد و خلاق، برای توسعه نسل آینده سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی هدف از برگزاری این تور گردشگری را حضور و مشارکت اجتماعی کودکان، خلاق کردن این گروه از جامعه، استقلال کودکان، تجربه یادگیری و فرصت برای تعامل و شکوفایی اجتماعی دانست و افزود: باتوجه‌به اینکه درون هر کودک انگیزه‌های زیادی برای خلاقیت، ابتکار و ایده‌پردازی وجود دارد؛ لذا سفر و گردشگری می‌تواند بسته مناسبی برای این قشر از جامعه باشد.

وی تصریح کرد: در این تور، کودکان بدون خطر و نیاز مراقبت والدین، علاوه بر بازی‌کردن و انس با میراث طبیعی و فرهنگی، سوارکاری را هم به آنها آموزش داده شد.