تونل دوم حیران تا آخر سال به بهره‌برداری می‌رسد


انتشار : 1402/05/02



محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اردبیل، اظهار داشت: عملیات عملیات احداث این تونل از سال گذشته و با تلاش پیمانکاران آغاز شده تا عملیات حفاری را در یک مسیر سخت و صعب‌العبور شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با اتمام عملیات حفاری، کف‌برداری، زیرسازی و ساخت سایر ابنیه‌های مورد نیاز در این تونل آغاز شده تا ما به شکل استاندارد این تونل را آماده بهره‌برداری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با طراحی مناسب مهندسی آبروها و امکان لاینینگ‌گذاری در این تونل فراهم آمده تا شرایط ایمنی و بستر تردد راحت گردشگران و مسافران را در این تونل شاهد باشیم.

حیدری افزود: با توجه به حجم ترافیک در ایام تعطیلات تابستانی و تعطیلات نوروزی در این مسیر طراحی ساخت تونل دوم انجام شد تا ما بار ترافیکی روان تری را در ورودی از سمت استان گیلان به اردبیل شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این تونل کاهش مدت زمان سفر و تعدیل مصرف سوخت را به همراه ایمنی ترددها شاهد خواهیم بود که امیدواریم تا پایان سال عملیات احداث آن به سرانجام رسیده و بهره‌برداری از این تونل را برای عبور و مرور ایمن مسافران و گردشگران شاهد باشیم.

حیدری اضافه کرد: این تونل در 30 کیلومتری خروجی بزرگراه اردبیل به سمت آستارا و 12 کیلومتری نمین در حال اجرا است که از فرصت فصل کاری استفاده خواهیم کرد تا تونل دوم اردبیل به سمت آستارا راه‌اندازی و بازگشایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: بخشی از مطالبات پیمانکاران در این پروژه پرداخت شده و سعی ما بر این است تا با جذب اعتبارات در سال‌ جاری بتوانیم منابع مورد نیاز را برای تکمیل این تونل مهیا کنیم.